علیرضا پرنگ پروفایل مدیرعامل

علیرضا پرنگ

باربرای فرزانگان با بیش از 20 سال تجربه خدمت رسانی در امور باربری و ترانزیت به سراسر کشور، عضو اتحادیه و ثبت برند کشوری در تلاش است تا بتواند خدمات هرجه بهتری به هم وطنان عزیز اراده نماید.

کارهایی که باید پیش از باربری انجام دهید

کارهایی که باید پیش از باربری انجام دهید

مطمئناً کم‌تر پیش آمده که اسباب‌کشی ناگهانی در زندگی افراد اتفاق بیفتد. معمولاً درپی رخداد‌هایی مثل خرید یا اجاره‌ی منزل یا محل‌ کار، شما قرار است دست به اسباب‌کشی بزنید. پس باید فرصت کافی را به این‌کار اختصاص دهید. توصیه‌ی ما به شما این است که همه چیز را به روزهای آخر موکول نکنید و از قبل در فکر آن باشید. پیش از اسباب‌کشی شما باید اطلاع درستی از میزان اثاثیه‌ی موجود در منزل و انباری خانه‌ یا محل‌کار خود حاصل کنید. بهتر است همه چیز را بررسی کنید تا کم‌تر غافل‌گیر شوید. تجربه نشان داده که بدون انجام این مرحله، افراد معمولاً در هنگام بسته‌بندی اثاثیه با حجم پیش‌بینی نشده‌ای از وسایل دست‌وپاگیر مواجه می‌شوند، که فرصت کافی را برای این‌که فکری درباره‌ی آن‌ها کنند نمی‌یابند. پس بهتر است همه چیز را ورانداز کنید و وسایل مورد نیاز خود را از آن‌چه مدت‌هاست در گوشه‌ی انباری شما خاک می‌خورد جدا کنید.
می‌توانید یک چک‌لیست کامل از وسایل خود تهیه کنید و جلوی هرکدام که دیگر به آن‌ نیازی ندارید تیک بزنید. با این روش شما می‌توانید پیش از ورود به پروسه‌ی اسباب‌کشی، وسایل دست‌دوم و اضافی خود را بفروشید یا اهدا کنید. می‌توانید برای این‌کار از اپلیکیشن‌های فروش لوازم دست‌دوم یا خیریه‌ها کمک بگیرید. پس با این‌کار شما می‌توانید از شر وسایلی که مدت‌هاست به آن‌ها نیازی ندارید راحت شوید و هزینه‌ی اضافی را برای باربری آن‌ها نپردازید. این کار بسیار به‌صرفه تر است و ذهن شما را نیز آسوده می‌کند.
وقتی اطلاع درستی از میزان وسایل موجود و موردنظر برای باربری و اثاث‌کشی به‌دست آوردید، وقت آن رسیده که با شرکت‌های باربری تماس بگیرید. اتوبار تهران و شهرستان‌های مختلف می‌توانند در این پروسه به کمک شما بیایند. بعضی از این شرکت‌ها در مرحله‌ی بسته بندی نیز به داد شما خواهند رسید و البته برای این‌کار طبعاً باید هزینه‌ی بیشتری بپردازید. درهرصورت برای آگاهی از هزینه‌های اثاث‌کشی، نرخ‌ها و تعرفه‌های آن می‌توانید به سراغ اتوبارهای مختلف بروید. در مرحله‌ی انتخاب اتوبار مورد نظر عجله نکنید. حتماً به تجربیات افراد مختلف توجه کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. یک شرکت باربری خوب باید تضمین کافی را جهت آسودگی خیال شما فراهم کند تا بتوانید اثاثیه‌ی خود را به آن‌ها بسپارید و نگران تخریب و آسیب آن‌ها نباشید. البته میزانی از تخریب در هر اثاث‌کشی امری غیرقابل اجتناب و طبیعی‌ست، اما می‌توانید با دقتی که در مرحله‌ی انتخاب اتوبار مناسب صرف می‌کنید این میزان را به حداقل برسانید.

بسته‌بندی اثاثیه، مرحله‌ی مهم هر باربری

پس از انتخاب باربری مناسب و هماهنگی روز مورد نظر برای اثاث‌کشی نوبت به بسته‌بندی اثاثیه می‌رسد. مرحله‌ای که معمولاً بیشتر از آن‌چه برای آن درنظر گرفته‌اید از شما زمان می‌گیرد. پس بهتر است زمان کافی را به انجام این‌کار اختصاص دهید. اگر خودتان تصمیم به انجام این کار گرفته‌اید، بهتر است ازقبل ملزومات کار را تهیه کنید. شما به تعدادی جعبه‌ی مستحکم، روزنامه باطله و چسب پهن نیاز دارید. بهتر است پیش از فرارسیدن روزهای آخر جابه‌جایی، وسایلی که مورد استفاده‌ی روزمره‌ی شما نیستند را بسته‌بندی کنید. برای انجام این کار بهتر است به‌سراغ کمد‌ها، زیر تخت، چمدان‌ها و طبقه‌های بلااستفاده‌ی کابینت بروید.حتماً ظروف شکستنی را پیش از قراردادن در جعبه روزنامه‌پیچ کنید و طوری در جعبه قرار دهید که لق نخورد. برای فیکس‌کردن آن‌ها می‌توانید از روزنامه‌های مچاله یا چسب پهن کمک بگیرید. وسایلی را که وزن بیشتری دارند در جعبه‌هایی که محل دستگیره و استقامت بالاتری دارند بسته بندی کنید و دورتادور جعبه را چسب پهن بزنید. پس از بسته‌بندی وسایل غیرضروری، آن‌ها در گوشه‌ای ترجیحاً نزدیک به درب ورودی منزل یا محل کار خود بچینید. برای این‌کار محلی را انتخاب کنید که کم رفت‌وآمدتر است. با این‌کار مرحله‌ی خروج وسایل را تسریع و تسهیل می‌کنید. با نزدیک شدن به روز اسباب‌‌کشی کم‌کم باید تمام جعبه‌ها را از وسایل منزل پر کنید. کشوی کمدها را تخلیه کنید و سعی کنید وسایل مرتبط را کنار هم قرار دهید. در مرحله‌ی بسته‌بندی باید یک ماژیک کنار دست خود داشته باشید و بعد از بستن و چسب‌کاری هر جعبه روی آن محتویات جعبه را بنویسید. با این‌کار در مرحله‌ی بازکردن وسایل، می‌توانید ابتدا به‌سراغ جعبه‌هایی بروید که وسایل مورد نیاز شما در آن‌ها قرار دارد.فراموش نکنید که از شب قبل باید وسایل برقی از قبیل یخچال را خاموش و درون آن‌ها را تمیز کنید. فرش‌ها را بادقت کافی لوله کنید و با استفاده از چسب پهن آن‌ها فیکس کنید. با انجام این مراحل در روز اسباب‌کشی لازم نیست بیشتر از حدنیاز به خود فشار بیاورید. یادتان باشد زمان محدودی برای بسته‌بندی وسایل دارید و نباید بیش از حد خود را درگیر خاطره‌بازی با وسایلی که از گوشه و کنارها بیرون می‌زنند کنید!

کارهایی که باید هنگام اسباب‌کشی انجام دهید

روزی که شرکت باربری موردنظر به مبدا تحویل بار می‌آید، شما باید مرحله‌ی بسته‌بندی را به پایان رسانده باشید. حالا شما تعدادی جعبه دارید که روی هر کدام محتویات آن‌را نوشته‌اید. در روز اسباب‌‌کشی فراموش نکنید که از شرکت باربری رسید تحویل کالا دریافت کنید. حتما مطالب درج شده روی رسید تحویل کالا را بررسی کنید. معمولاً شرکت‌های معتبر باربری و اتوبارهای تهران و شهرستان‌ها، به حساسیت مشتریان خود در هنگام جابه‌جایی وسایل آگاهند و از افراد مجرب برای این‌کار استفاده می‌کنند. پس نیازی به تاکیدهای بی‌جا درباره‌ی حمل وسایل نیست؛ با این‌کار فقط تنش و فشار بیشتری را متحمل می‌شوید. اگر دقت کافی را برای انتخاب شرکت باربری مورد نظر صرف کرده‌اید لازم نیست نگران باشید. اما اگر درون جعبه‌ای شیئی خاص قراردارد که حمل‌ونقل آن حساسیت ویژه‌ای را می‌طلبد، می‌توانید با روی گشاده از باربران بخواهید که بادقت بیشتری آن جعبه را حمل کنند.در حین انجام اسباب‌کشی توجه به سلامتی خود را فراموش نکنید. معمولاً با جابجایی وسایل گردوخاک بیشتری در هوا منتشر می‌شود و می‌توانید برای کمتر کردن اثرات مخرب آن، از یک ماسک استفاده کنید تا جلوی دهان و بینی شما را بپوشاند. مراقب باشید تا خرده‌ریز‌هایی ازقبیل میخ و سنجاق در دست‌وپای شما فرو نرود یا در حین حرکت به جعبه‌ها و وسایلی که درجای همیشگی خود قرار ندارند برخورد نکنید! حتماً در روز اسباب‌‌کشی مایعات کافی بنوشید تا بدن شما بتواند فعالیت بیشتری را انجام دهد. فراموش نکنید که باصرف هر میزان دقتی در هنگام حمل‌ونقل وسایل، باز امکان آسیب و تخریب آن‌ها وجود دارد و شرکت‌های باربری فقط می‌توانند این امکان را به صفر نزدیک کنند یا با استفاده از ابزار و افراد مجرب این احتمال را کاهش دهند. پس با حساسیتی بیشتر از آن‌چه مورد نیاز است خاطر خود و باربری مورد نظر را پریشان نکنید!

کارهایی که باید پس از اسباب‌کشی‌ انجام دهید

شاید تصور کنید که اگر اتوباری که کار حمل‌ونقل اثاثیه‌ی شما را برعهده دارد به مقصد برسد، اسباب‌‌کشی شما به پایان رسیده‌ است اما اشتباه می‌کنید. تجربه نشان می‌دهد حمل وسایل از درون ماشین به محل مورد نظر حتی بیشتر از مرحله‌ی اول حائز اهمیت است و اتوبارهای معتبر معمولاً این مرحله را نیز بادقت و حوصله‌ی کافی انجام می‌دهند. بهتر است در این مرحله نیز شما بیشتر کار نظارت را برعهده بگیرید و جلوی دست‌وپای باربران نایستید! می‌توانید باربران را برای قراردادن جعبه‌ها و وسایل در محل موردنظر هدایت کنید. حالا زمان آن رسیده است که به سراغ جعبه‌های که وسایل ضروری‌تر در آن‌ها قرار دارد بروید و به‌آرامی همه‌ی وسایل را در جای خودشان قرار دهید. برای جانمایی وسایل عجله نکنید و فرصت کافی را به این کار اختصاص دهید. با این‌کار می‌توانید محل استقرار مناسب‌تری برای وسایل انتخاب و از دوباره‌کاری پرهیز کنید.فراموش نکنید که شما تنها کسی نیستید که از اسباب‌کشی خسته می‌شوید. انجام این‌کار معمولاً برای هرکسی در هر شرایطی کاری سخت و طاقت‌فرساست. اما با رعایت نکات لازم و استفاده از تجربیات دیگران و کمک‌گرفتن از باربری‌ها و اتوبارهای معتبر در تهران و شهرستان‌ها، می‌توانید انجام آن را به تجربه‌ای جالب و برنامه‌ریزی شده تبدیل کنید. به‌هرحال اسباب‌کشی کاری‌ست که برخلاف نام دوبخشی آن، جزئیات و ریزه‌کاری زیاد دارد و نباید آن را دست‌کم گرفت. پس برای کمک‌گرفتن از شرکت‌ها و اتوبارهای معتبر تردید نکنید. با صرف مقداری وقت و کمی دقت و حوصله باربری مورد نظر خود را انتخاب کنید و به‌استقبال انجام بقیه‌ی کارها بروید. مطمئن باشید به‌زودی و درپایان کار می‌توانید پا روی پا بیندازید و از اینکه این کار سخت را به‌سادگی انجام داده‌اید یک نفس راحت بکشید!